1.11.23

İÇİMİZDEN BİRİ: ENDER ŞAHİN

 "Sadece kitap okumak yetmez insana. Bazen meydan okumalı; kendine, hayata, dünyaya." TOLSTOY

 Ender Şahin ve Kitapları Üzerine...

"Yekta Bey / O Gün Yağmur Yağmasaydı" isimli kitapları ile “Saklı Sevdam” adlı şiir kitabını 2020 salgın döneminde bir çırpıda okumuş,  yazın dünyasına katkıları nedeniyle bir meslektaş olarak gururlanmıştım.

Şimdide "Akrep Burcu"...

İthafi; Doğaseverlere, Şile Çevre Dostları Derneği yararına imza günü anlamlı.

Kitap/Roman'ın disiplini, dil bilgisi yönünden anlatımı/edebi yönü ders kitaplarına taşınabilecek düzeyde.

Kendine özgü polisiye bir çalışma.

Akrep Burcu…

"Atatürk’ün herkesin polisi, kendi vicdanıdır. Fakat Polis vicdanı olmayanların karşısındadır, sözü beni etkiledi. Ortaokul son sınıfta Polis olmaya karar verdim. Polis Koleji sınavını kazanmamla birlikte, zaman beni bugünlere getirdi. Severek, isteyerek çalışıyorum. Tanrı, okullarımızın ışıklarını söndürtmesin."

"Namus ve şeref üzerine yemin etmek kolaydır. Ancak o yeminin bayrağını, onurlu yaşamayı ilke edinen insanlar gururla taşır."

"O çağdaş bir Polis müdürü.  Halkın ve devletin polisi. Ahlaklı, adaletli ve benden daha devrimci."

Kitap içerisinde Polis Koleji/Akademisi misyonuyla görev yapmış bizlerde varız.

Onurlu/namuslu görev ifa eden polisinden/müdürüne tüm meslektaşları da onore edici bir çalışma.

"Kardeş mecburi arkadaş, Arkadaş seçilmiş kardeş."

"Dostluk/arkadaşlık/meslektaşlik/vefa/sorumluluk/görevseverlik/disiplin/kararlılık" günümüzde hasret kalınan değerler! 

Hukuk/Hakkaniyet/Adalet ilkelerini içselleştirmiş, İdealist gelecek kuşaklara rol model olabilecek, mesleğe saygınlık katacak bir çalışma. Umarım güzel bir senaryo ile görsele çevrilir.

(Akrep Burcu, Çoban Yayınları, İstanbul, 2022)

----------------------------

Yazan açısından kolay değil hele hele 10'a yakın çalışmaya imza atmak vede yayınlamak.

Disiplin /çalışma /sabır /efor/emek ister.

Takdire şayan bir çaba ve çalışma!

Kalemine/emeğine sağlık.

Yürekten kutluyorum;

Değerli Dostum.

Sağlıkla /sağlıcakla vede üretkenliğinle yazarak kal!

(08. 08. 2023)

Remzi KOÇÖZ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.